MESİAD BAŞKANLAR KURULU BAŞKANI MUSTAFA GÜLER; "ÇUKUROVA HAVA LİMANI BİR RÜYAYDI, GERÇEK OLDU"

Ekonomi de bir denklem vardır. Lojistik olmadan ticaret, ticaret olmadan üretim olmaz. Varsa bile, Aile Ekonomisi için kalıp, dar ve sınırlı bir üretimdir.

Bunun içindir ki, Lojistik Ekonominin Şah Damarı olup, o olmadan kalkınmanın ve gelişmenin olmayacağını biliyoruz.

Dünyanın en gelişmiş ekonomileri Lojistik odaklıdır. Hong-Kong, Singapur, Dubai kalkınma mucizelerini Lojistiğe borçludur.

Toplam dünya ticareti 80 trilyon Doların üstünde olduğu söylenir. Ve bu hacmin % 25 nin, tohum ya da fideden, sofraya kadar uzanan süreçte Lojistiğe ait olduğu, yani en az 20 trilyon dolarlık bir sektör büyüklüğü olduğu söylenir.

Mersin, Dünyanın en şanslı coğrafyasında yer alır. Kara Yolu, Demir Yolu, Çukurova Hava Limanı ve ihalesi beklenen Mersin Ana Konteynır Limanı ile Lojistiğin 4 modunu bir arada tutan ender, dünyanın merkezinde, dünyaya en yakın konumdadır.

Mersin, işte böyle bir büyüklüğün ve böyle bir önemin adıdır.

Bir yanımız Orta Anadolu, bir Yanımız Doğu Anadolu, bir yanımız Güneydoğu Anadolu ile iç hinterlandı, diğer Yanımız, Irak, İran, Kafkaslar üzerinden Pekin e kadar uzanan bir coğrafyanın dış ticaret kapısıyız.

Bu kapıyı Hava Kargo yoluyla dünyaya açacak olan Çukurova Hava Limanı yapımında son dönemece girdik.

05.03.208 günü yapılan üst yapı ihalesi, İki gün önce yapılan son pazarlıklarla ihale 899 milyon 25 bin TL teklif veren TAV-Tepe-Akfen’in- Nehirsu İnşaat’ın oluşturduğu konsorsiyum da kaldı.

Kalkınma Bakanımız Sayın Lütfü Elvan Hava Limanının bitim tarihini 29.Ekim 2019 olarak duyurdu.

Kaça ihale edildiği ya da kim tarafından yapıldığı elbette kamuoyunun merakı içindedir. Bu konu Siyasiler tarafından sorgulanacaktır.

Ancak biz, kim tarafından ya da kaça yapıldığı merakından çok, bunun bitim noktasına odaklıyız.

Bizim için sevindirici olan, Çukurova Türkiye nin 2. Büyük Hava Limanına kavuşuyor. Yapılacak olan pist uzunluğu 3500 genişliği 60 metre olmakla dünyanın sayılı Hava Limanlarından biri olacak.

Dünyanın en büyük uçağı olan A380'in inmesine uygun bir pist olacak. Kargoya ilişkin kapalı alanlarla birlikte 500 bin metre karelik kapalı alanıyla, bu günkü Adana Şakir Paşa Hava Limanının 20 katı büyüklükte. 

İlgililer sağlayacağı ekonomik büyüklük yanında, yılda 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacağını bildiriyor.

Bakanlığın hazırladığı E-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'na göre 3. Havalimanı olarak Bölgesel Lojistik Merkez haline gelecektir.

Düne kadar Adana da ki SİAD’ lar dışındaki Adanalı STK’ lar Çukurova Hava Limanının yapılmaması için kampanyalar ve yürüyüşler yapıyordu.

Bu gün gelinen son noktada Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe, “İnşaatı devam eden Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın Adana ve Mersin'i birçok alanda geliştirip, kalkınma sürecini hızlandıracağını,  “Adana ve Mersin birbirine rakip değildir. Çukurova olarak bizim rakibimiz Marmara ve Ege bölgeleri"  “Marmara ve Ege Bölgelerine alternatif olabilmemiz için böyle bir birlikteliğe gereksinim vardı. Havalimanının Çukurova'nın kalkınmasının önündeki engellerin kaldırılması için önemli bir unsur oluşturacağına inanıyorum" diye konuştu. 

Sayın Menevşe’ nin öngörüşüne katılıyor ve ona teşekkür ediyorum. Zaman farklılığın ilacıdır. Hepimize doğruyu öğretir.

Gelinen bu noktada Hükümetimize teşekkür ediyorum. En çok da, bu sonuca en çok emek verip izleyen Milletvekilimiz ve T.C Kalkınma Bakanı Sayın Lütfü Elvan a teşekkür ediyorum.                                                 

30.03.2018

Mustafa GÜLER

MESİAD Başkanları Kurulu Başkanı

tarih: 

Friday, March 30, 2018